Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Alternativní využití biomasy
Hornoch, Radek ; Radil, Lukáš (oponent) ; Bartošík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje možnosti zpracování biomasy na ušlechtilejší formy paliv a jejich využití. V první části jsou popsány zdroje biomasy, tedy možnost cíleně pěstovat plodiny nebo využívat různých vhodných odpadů. Druhá část obsahuje popis technologií, jak lze biomasu přepracovat na syntézní plyn, metanol, etanol, bioplyn a bionaftu. Jsou uvedeny výnosy zmíněných ušlechtilých paliv z jednotlivých plodin a technologií. Třetí část se věnuje zařízení, kde lze ušlechtilejší formy paliv použít. Jedná se o klasickou teplárnu s protitlakou nebo kondenzační odběrovou turbínou, paroplynovou teplárnu, kogenerační jednotku s mikroturbínou, kogenerační jednotku se spalovacím motorem a kogenerační jednotku s palivovým článkem. Na konci kapitoly je provedeno srovnání jednotlivých zařízení při použití různých paliv.
Paliva získávaná z biomasy.
Poskočil, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá studii současného stavu využití paliv získávaných z biomasy pro pohonné jednotky vozidel a jejich další perspektivou. Cílem práce je zpracovaní přehledu motorových paliv získávaných z biomasy, jejich využití a nastínění dalšího vývoje v této oblasti. Práce je zaměřena převážně na stav a vývoj v České Republice.
Frakce ropy jako palivo spalovacích motorů
Rejnuš, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na mechanismy vzniku ropy, na její složení, technologii zpracování a její využití v oblasti automobilového průmyslu. V první části jsou uvedeny teorie vzniku ropy spolu se složením a popisem procesu samotné destilace. Následující kapitoly se zabývají jednotlivými frakcemi využívanými v automobilovém průmyslu, jako je benzin a motorová nafta. V poslední části jsou uvedena alternativní paliva, zejména jejich historie, výroba či složení.
Využitelnost alternativních paliv v letecké dopravě
Dvorský, David ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Cíle diplomové práce je celkový přehled dostupných paliv v letectví a jejich možných alternativ. Zhodnocení využitelnosti alternativních paliv v letecké dopravě. Dále pak posoudit celkovou připravenost jednotlivých technologií napříč letectvím, tj. od všeobecného letectví, pres hromadnou leteckou dopravu nákladu a osob, až po dopravu vrtulníky. Vyhodnotit ekonomickou situaci v jednotlivých sektorech a určit nejlepší variantu alternativního paliva.
Vliv akumulace PHA na stresovou odolnost bakterií vůči dezinfekčním prostředkům
Krupičková, Kristýna ; Fryšová, Eva (oponent) ; Obruča, Stanislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem akumulace PHA na stresovou odolnost bakterií vůči dezinfekčním prostředkům. Jako modelové mikroorganismy, využité pro analýzy v experimentální části práce, byly zvoleny dva kmeny: PHA akumulující Cupriavidus necator H16 a její mutantní kmen neschopný PHA syntézy Cupriavidus necator PHB-4. Tyto bakterie byly exponovány třem vybraným dezinfekčním prostředkům (ethanol, savo a ajatin) o třech různých koncentracích. Byla stanovena viabilita bakterií při působení daných detergentů, a to plotnovou metodou a průtokovým cytometrem. Vliv dezinfekčních prostředků na bakterie byl dále zkoumán bujónovou diluční metodou, která spočívala v měření absorbance v čase. Poslední využitou technikou byla agarová difúzní metoda. Z výsledků je patrné, že produkce PHA pozitivně napomáhá obranyschopnosti buněk vůči dezinfekčním prostředkům, jelikož bakteriální kmen Cupriavidus necator H16 je více odolný než jeho mutantní kmen Cupriavidus necator PHB-4. Ze tří vybraných dezinfekčních prostředků je neúčinnější ajatin.
Výroba a charakterizace medoviny vyráběné různými technologickými postupy
Kilian, David ; Vítová, Eva (oponent) ; Pořízka, Jaromír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na technologii výroby medoviny z vybraných druhů medu o různých cukerných koncentracích za využití moderních výrobních technologických postupů studenou a teplou cestou. Teoretická část se zaměřuje na historii medoviny a technologický vývoj. Detailněji se zaměřuje na moderní velkokapacitní výrobní technologie jak studené, tak i teplé cesty. V experimentální části práce byly nejprve vyrobeny vzorky medoviny o různých cukerných koncentracích z tří druhů medu za použití dvou technologických postupů (studená teplá cesta). Dále byla provedena charakterizace vzorků z hlediska obsahu HMF – Hydroxymethylfurfural, etanolu, glukózy, fruktózy, vybraných organických kyselin a prvků spolu se senzorickou analýzou. Připravené vzorky byly porovnány a diskutovány ohledně rozdílů, za účelem zjistit rozdíly využití dvou výrobních technologií (studené a teplé cesty), vybraných druhů medu a vliv cukernatosti před fermentací na konečný produkt.
Bioetanol pro pohon automobilu
Smeták, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Náplň své diplomové práce jsem zaměřil na zjišťování vlastností a využitelnosti nově se rodícího paliva pro automobilové využití. Jedná se o bioetanol, který lze vyrábět z obnovitelných zdrojů. Stěžejní částí této práce je vypracovat metodiku experimentálních zkoušek v souvislosti s využitím bioetanolového paliva E85 pro pohon spalovacích motorů vozidel. Cílem je provést zkoušky na motorové zkušebně v podmínkách ÚADI FSI s palivem E85 a BA95 a jednotlivé zkoušky mezi sebou porovnat a vyhodnotit získané výsledky. Další část diplomové práce obsahuje přehled obecného použití bioetanolu v automobilové dopravě.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
Netradiční metody zvyšování výkonu spalovacích motorů
Smrček, Martin ; Pech, Ondřej (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Nejběžnější metodou pro navýšení výkonu spalovacích motorů se v dnešní době nejčastěji používá chiptuning anebo rozrůstající se výskyt etanolu. Cílem této bakalářské práce bylo provést základní termodynamický rozbor cyklů spalovacích motorů, různých vlivů na termodynamickou účinnost a výkon a rozebrat různé metody, jak dodatečně navýšit výkon spalovacího motoru. Dále jsou uvedeny principy činnosti rozebíraných metod, výhody a nevýhody, srovnání použitých metod z hlediska použití, poměru cena/výkon a také praktické příklady použití.
Kalibrace snímačů teplot
Záboj, Jakub ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je popsán vliv změny teploty na fyzikální vlastnosti látek a materiálů. Historický vývoj teploměrů a měření teploty, který vedl k zavedení jednotné teplotní stupnice. Je zde vytvořen přehled sou-časných teploměrů a jejich podrobný popis. Následují vybrané kalibrátory jako nástroj pro ověřování a kalibraci tepelných snímačů (teploměrů). Jako příklad je uvedena kalibrace termočlánků, kterou jsme provedli s určením vlastních charakteristik termočlánků. Jsou zde shrnuty i nejčastější zdroje chyb při kalibraci a nakonec popsán rozdíl mezi kalibračními metodami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.